måndag 1 november 2010

Lasarett och bilar.



Äntligen hemma!! Jag tror banne mig att jag upplevt den längsta dagen i världshistorien.

Eftersom jag skulle vara på Lycksele lassa kl:10.00 imorse så åkte jag (vad jag trodde) kl: 07.30 hemifrån.  Döm om min förvåning när jag upptäcker att klockan är 08.30 när jag passerar "Välkommen till Lycksele" skylten. Nog är det väl höjden av att vara i tid?! Gick in på en butik i Lycksele där en god vän jobbar och fick mig en kopp kaffe - kändes genast MYCKET bättre.  PUSS och tack!!

Sedan har jag mellan 10.00 och 15.30 suttit på mitt feta arsle, försökt lösa söndagens kryss i DN och gjort små inhopp när det skulle tas EKG, blodtryck eller pratas med läkare,sjukgymnaster och sköterskor. Jo, jag gick på toa två ggr oxå. 

Sen började hemfärden!  Solen hinner ju fasiken knappt gå upp i det här landet på hösten/vintern innan den börjar gå ner igen. Det blev mörkare och mörkare och det kändes som att alla mötande bilar hade lapplysen på taket!  Från Vännäskorsningen och Umedalens korsning mötte jag minst tre miljoner bilar med lysen på järnet!!! Om det nu har med min längd att göra vet jag inte men jag blev bländad av VARENDA mötande bil!!  Försök inte krama mig i trafiken för då jädrar!!!  Pekade finger åt några - men det vågade jag bara eftersom det var så mörkt..Hoppas ingen hoppar på min lilla pappa eftersom det var hans bil jag körde.

Hursom kan jag efter denna dagen  konstatera att mycket kan sägas om Lycksele, men de tar fasen inte betalt för parkeringarna och Domus bjurrar alltid på GRATIS kaffe!!!!! 

Något för Umeå att tänka på inför kulturåret 2014 kanske???? Jag röstar för!!

1 kommentar:

  1. alltså det här med mörker och hellysen, ska erkänna att det är samma visa varje år. jag behöver någon sorts inskolning på att komma ihåg att blända av... *skäms*

    SvaraRadera