måndag 22 november 2010

Tråkmåns.


Fy vad jag är tråkig. Jag har insett att jag i det stora hela är en riktig tråkmåns med ett ganska tråkigt liv. Saker som andra går i gång på får mig inte ens att höja ena ögonbrynet .

All sport på tv zappar jag förbi så fort som möjligt. Ta fotboll tex, vuxna människor som jagar en och samma boll runt runt. Det är sånt som lågstadieelever ägnar sig åt på rasterna. Ishockey - som fotboll fast med skridskor. Sen den stora snackisen OS, jag bryr mig föga om hur högt eller långt någon random hoppar. Om nu Sverige skulle ta SAMTLIGA guldmedaljer, skulle det förändra något för någon annan än de själva?? Nä, tänkte väl det...

Många av de  serier som går på tv , bla bönder och mammor som vill träffa någon att leva med får löpsedlar och stora uppslag i kvällstidningarna. Vem som får vem är för mig helt oviktigt.  Varför inte börja sända "Hemköpskassörskor söker"? OM det är några som verkar behöva det är det dom, alternativt hjälpa dem med att byta jobb. Alla olika matprogram förstår jag mig inte heller på. Det räcker med de gånger jag hälsar på hos föräldrarna och kan titta på mamma när hon lagar mat.

Att gå på stan i flera timmar  är oxå något jag gärna slipper. Men imorgon bara måste jag ner och inhandla julklappar. Men har beräknat att det kommer att ta en timme MAX - går ner direkt på morgonen när de öppnar.

Svåra eller äckliga spritsorter ids jag inte ens testa, är det dåligt dricker jag det inte. Jag håller mig till samma vin nästan varje gång och det har funkat skitbra hittills.

Jag har även bestämt att jag ska börja spara till en resa. Thailand en månad är min plan. Mäh, har du inte varit där två gånger redan, är den vanliga kommentaren när jag berättar. Jo, och jag VILL tillbaka,!! Bekant och bekvämt!

Nä, nu ska jag ta en snus och en kopp kaffe - som jag brukar!! Tror att jag ska höja min livslust med ett korsord samtidigt  för se, det är kvalite minsann!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar