söndag 7 november 2010

Det okända.


Vad är det som händer i mitt hem? Någonting mystiskt och en aning övernaturligt håller på att förvandla min bostad.Vad hände med uttrycket "mitt hem är min borg"? Jag har märkt att det har kommit smygande de senaste åren men nu är det bara att konstatera. Det är inte som det var förut!! Håller jag på att förintas ur mitt eget liv?

Tidningsstället som hänger inne på toaletten brukade innehålla korsord och inredningstidningar - för att göra sittningen en aning mer njutningsfull och trevlig. Men hallå, nu håller innebandymagasin och juliatidningar att ta över min tidsfördrivshylla!!

Badrumsskåpet som tidigare innehöll hudprodukter från Clinique samt fina damdofter innehåller nu Axe, mansdoftande deodoranter, rakapparat och Porsche eau de toilette. Bland schampon och duschkrämer finns sportdofter och Jane Hellen??

Tvättkorgen svämmar över allt som oftast  av svettiga STORA strumpor, shorts, yttepyttiga bh:s, poppiga kläder, tighta toppar med smink på, chinos och MANSKALSONGER!!! För att inte tala om de stora skorna som står i hallen och luktar allt annat än lavendel och vanilj.

I skafferiet trängs proteindrycker, hälsomusli och gainomax med de  för mig mer bekanta snabbmakaronerna.
Både här och där i lägenheten kan man hitta innebandyklubbor, blad till ovan nämnda och små plastbollar med många hål i. Diskhon är alltid, och jag menar ALLTID överfylld av porslin som jag vet att jag inte använt. Kronans snus som definitivt inte är mitt märke ligger på översta hyllan i kylskåpet - där ska bara sylt, marmelad och annat burktjafs stå enligt mig.

Ska jag bli orolig eller bara låtsas som att det regnar?? Tanken att ringa "Det okända" eller Ghostbusters och be dem driva ut de osaliga andarna har slagit mig. Tänk om jag inte är ensam i mitt hem??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar