fredag 26 november 2010

Mobiltelefon


Jag vill ha en ny mobil. Nej, jag har inte hakat på i-phone hypen. Vem fasen vill ha en mobil som är tokdyr, otympligt stor, för tung och måsta laddas hela tiden? Jag har inte fattat dess storhet. Sonen har haft en och när han ville byta den mot min basic Ericsson telefon sa jag NEJ och åter NEJ!!

Htc telefonerna vinner oxå mark - var och varannan har en sån i sin ägo. Vill inte ha en sån heller. När blev mobilen en statussymbol??

Jag vill ha en LITEN telefon ( verkar inte tillverkas längre) som man kan ringa och sms:a med. Att ta ett kort lite nu och då med den kan oxå vara trevligt. Att den har radio och mp3 är iofs oxå rätt bra .Jag behöver ingen datatelefon - när i helsicke skulle jag få användning av den? Om jag åkte buss två timmar om dagen kanske jag skulle överväga att skaffa en  för att fördriva tiden.

Vem fasen sitter och ser film på sin telefon? Pax inte jag!!  Många av de mer eller mindre viktiga apparna som tillverkas för oss mobilanvändare är sanslösa. Säg en app som förändrar ens liv?? Att sitta och pilla med en telefon när man kan använda laptopen vid hemkomst förstår jag inte. Väldigt viktiga och väldigt upptagna personer ( Fredrik Reinfeldt och grabbarna) kanske är i stort behov av att fixa och dona hela tiden för att hålla kontakter och aktuella händelser i schack. Men inte vanligt folk!! 

Men men, ska fortsätta mitt letande efter den perfekta telefonen och emellanåt dra lite dammsugare runt mitt hem.

2 kommentarer:

  1. Det finns ju Facebook som app, nuförtiden.. då kan du alltid skriva en liten statusrad. =)

    SvaraRadera
  2. Det låter som att en Xperia x10 mini skulle passa dig.

    SvaraRadera