lördag 13 november 2010

Ja eller?


Varför är det så svårt att säga ja eller nej? Mellan varven är det ju dock så att man inte kan svara svart eller vitt men låt mig ta några exempel.

Jag frågar min son om det gick bra på träningen. Svar: Typ.
Hallå är det ett ja eller???

En politiker får en obekväm fråga i någon av våra medier Svar : Ingen kommentar. 
Jahaja, ja med du då vet jag ju exakt vad du tycker...

Meteorologen på tv pratar om vädret de kommande dagarna. Kan vi förvänta oss sol i helgen?
Svar: Kanske
Ok, ska jag packa picknicväskan eller boka tvättstugan?

Eventuellt, förmodligen, antagligen, förhoppningsvis, och troligen är oxå svar man inte blir riktigt klok på.

Fråga: Anna funderar du på helt oviktiga och värdelösa i-landsproblem?
Svar: Jajjamensan, det kan du ge dig på att jag gör allt som oftast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar