måndag 15 november 2010

Medmänsklighet och respekt


Idag åkte jag lokalbuss.
Med på bussen fanns en äldre dam med rullator. När hon skulle kliva av bussen hade hon problem med att frakta både sig själv och rullatorn samtidigt. På sätet alldeles brevid utgången satt två tjejer i 20års åldern. Tror ni att de lyfte på arslet och hjälpte den stackars tanten???  I helvete heller!! De hade fullt upp med att inte låtsas se och att piffa sina frisyrer Jag steppade fram och gjorde dagens goda gärning till en urgullig liten tant. På min väg tillbaka till sittplatsen gav jag de två tjejerna det ondaste ögat jag har.

Vad är det för fel när unga friska människor inte orkar eller inte bryr sig om människor omkring dem??

Jag hoppas att ni ( de två tjejerna) blir överfallna av ett gäng fjortisninjor i helgen så ni får börja använda rullator KRAFTIGT i förtid. Jag hoppas oxå att INGEN bryr sig om er när ni försöker kliva på bussen  och ni blir översnöade vid någon busshållplats på Östra Ersboda. Skatorna kommer att äta ur era ögon och plogbilen köra över er!!!

Såja, nu känns det genast bättre! Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Sånt är jäkla ledsamt att se.....hoppas dom minns OCH skäms.....skitungar......:(

    SvaraRadera