torsdag 4 november 2010

Dumburken!

Jag har fem tv-kanaler. Anledningen till det är först och främst ekonomiska men även för att jag ser väldigt sällan på tv.

Antagligen kommer jag i det här "präktigaGammAnnaInlägget" att reta gallfeber på en och annan ,men...var och en ser det den vill. Ungefär som med religion, jag bryr mig inte ett dugg om vad du tror på eller inte. Jag väljer mina vänner genom andra kriterier och var och en blir lycklig på sitt sätt!  

Men vad i helsicke är det som håller på att hända men tv-utbudet egentligen? De ena pinsamma och fullkomligt urusla programmen bara avlöser varandra.Förnedringsteve med svek och lögner matas man med så fort man sätter på en tv. Det ska gudarna veta att jag inte är någon finkultursmänniska som bara vill se Röda rummet och Operetter men nu har det väl gått helt käpprätt åt fanders??

Ta exemplet Paradise Hotel. Det är ju bara att gå ut på krogen en lördag så har man allt mitt framför ögonen och jag ( håller nog på att bli gammal) tycker att det är nog så pinsamt IRL. Varför inte ta en "brassestol" och sätta sig utanför Schlagerklubben en lördagskväll ??Såg till min stora förvåning att det skulle komma något program om socitetstanter boendes på Östermalm i huvudstaden och deras vardag. SUCK . Vem och jag menar det verkligen , VEM i helsicke bryr sig ett piss om hur deras vardag ser ut???  Jag har fullt upp med min egen.

Stjärnorna på slottet - ett annat program där det mesta går ut på att få igång gräl mellan sveriges intelligensreserv( ungefär som Robinson,Big brother,Färjan,Kändisdjungeln).Det är inget som jag heller spiller tid på. Dansbandskampen?? Men vem orkar se det? SKJUT MIG!!  Såg att det tydligen ska komma "dansbandsbrudar" oxå...Idol kan oxå lägga ner - om jag får bestämma  .

Vad fan är det för fel på dem , eller egentligen oss som ser skiten?? Har vi så vissna och tråkiga liv ??

Lyckliga mig som slipper se och betala för eländet. OM det nu är något program jag VILL se finns ju den fantastiska webbtvn. I dagsläget är det 4 program som jag njuter av.
  • The event
  • Simpsons
  • Family guy
  • Så mycket bättre.
Jag hör mig själv upprepa samma ord som min (emellanåt) kloka far brukade säga när man slog av "dumburken".  -Hörrdö, hännä hä va bästknappen!!  Såja, nu har jag fått avreagera mig en aning..Eller är min kritik mot de nymodiga programmen bara ännu ett bevis på min stigande  ålder??

2 kommentarer:

  1. Du har så rätt! Möjligtvis att det kan ha lite med åldern att göra...men banne mig så var det bättre på TV förr ;)

    SvaraRadera
  2. Har inte haft tv på fyra år. Känns helt underbart. =)... Man ska umgås och prata.

    SvaraRadera