fredag 5 november 2010

Dagarna går...


Jag är som bekant hemma nu på dagarna. Det är konstigt att tiden går trots att jag inte gör ett skit. Jag vet inte vad jag gör med min tid egentligen. Jag träffar min sjukgymnast och min samtalsterapeut en gång i veckan - thats it!!

Dagliga promenader, städning och tvättning fyller inte de övriga timmarna direkt. Hänga med lediga vänner och skriva blogginlägg tar inte heller alltför mycket tid i anspråk.

Herregud vad mycket tid som rinner mellan fingrarna på mig när jag tänker efter. Jag borde göra något konstruktivt av min tid. Börja spela ett instrument eller kanske skriva en deckare och bli den nya Liza Marklund? Börja jobba ideellt inom politiken eller börja handarbeta? Ta tag i de där sakerna som aldrig blir gjorda i vanliga fall? Kartlägga 5:ans buss förmåga att hålla tidtabellen? Börja med yoga eller zumba? Sortera mina skivor i bokstavsordning eller efter färg? Måla eller tapetsera om? Rensa avloppet i handfatet på toaletten? Sitta på någon av stadens fik , läsa SVD och verka mystisk och intressant? Börja med höjdhopp?
Skriva mina memoarer? Hyra tokmånga svartvita klassiska filmer ? Röja i barnens rum? Katalogisera mina kläder? Skaffa en vävstol? Skriva ner regnr på alla bilar som passerar mitt hus varje dag? Bli den där skridskoprinsessan jag drömde om när jag var barn? Samla på frimärken eller hockeybilder?

Men först och främst ska jag ta en kopp kaffe och kanske ta fram dammsugaren en sväng. Sen får vi se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar