torsdag 18 november 2010

Qualitytime


Varannan onsdag kväll har jag och min fjortis qualitytime. Igår var en sådan kväll och vi hade bestämt oss för att det skulle byggas pepparkakshus. Som den ömma moder jag är hade jag förberett det hela med att inhandla "färdigt pepparkakshus" , nonstop och minimarshmallows.

Efter middagen skulle eventet ta sin början.  Sagt och gjort så öppnade jag förpackningen med husdelarna ( jaja fusk jag vet men jag kan inte baka - heller) och upptäcker att en sida till skorstenen saknas. Mäh noga då , tänkte jag och tog fram en pepparkaka ur skafferiet och började skära till en ny. Om jag säger som så att det blev inte som jag tänkt det. Men men glada i hågen sa vi - Vi kan sätta kristyr och en massa godis på så det kommer inte att synas. Trallala.. med julmusik på stereon.

Socker smältes i stekpannan och jag fick bara en brännblåsa i handflatan i år. Huset var strax färdigmonterat. Lätt som en plätt!!!!

Sen skulle kristyren fixas. Hur i helsicke gör man för att den inte ska bli rinnig??? Här någonstans började vi båda två tappa sugen en aning. Kristyren som egentligen skulle spritsas på hälldes över huset samtidigt som vi kladdade ut den med fingrarna och en hårtork användes. Ja, skitsmart av oss att blåsa på huset så att kristyren skulle stelna lite. Synd bara att den något ostabila skorstenen blåste ner. Nåja fjortisen offrade sig gladeligen på den och den smakade som den skulle.

Efter en stunds försök att göra huset något sånär ståndsmässigt gav vi upp och bara kladdade nonstops rinnande kristyr och marsmallows huller om buller.  Huset blev TOKFULT!!!  Det ser ut som en 1års avdelning på förskolan Värdelös har haft lekstund.  Jag har sett snyggare alster av 1åringar än så!!

Nu har vi bara ett litet problem kvar. Var ska vi ställa eländet?? Vi vill ju inte ha det alltför iögonfallande till så vi funderar på att äta upp det MYCKET tidigt i år. Nästa år ska jag förutom färdiga mallar till pepparkakshuset oxå köpa färdig kristyr. Då jäklar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar