onsdag 3 november 2010

Skator

Jag avskyr skator!  Då menar jag både de med vingar och den mänskliga kvinnliga varianten.

Jag vet inte vad det beror på men de flygande skatorna verkar stormtrivas vid mitt hem. De väcker mig tidigt på morgnarna och skriker och skränar. Det mesta i vår herres hage ( när det gäller djurlivet) förstår jag har en uppgift. Men vad gör skatorna för nytta??? De är elaka, fula, äter sopor, är tjuvaktiga och högljudda. I mitt fönster ligger en hög med sten som jag brukar kasta efter dem,men de kommer alltid tillbaka.Jag har en del ideer  hur jag ska utrota dem.  Ett alternativ är att låna ett vapen och skjuta dem! Men får man skjuta i stan och vad ska man skjuta med? Picka, pilbåge, soft airgun, slangbella, gevär, eller kulspruta ? Ett annat alternativ är att lägga ut gift. Men hur ska jag göra för att inte andra djur ska äta av det? Skriva en skylt? Tids nog kommer jag att komma på en lösning på problemet - var så säker!!

Den kvinnliga varianten av skata är lika jobbig. Men de får man inte skjuta ,vad jag vet. Ni vet den där typen som  kan allt och alltid måste tala om det.  Allt i skatan liv är helt perfekt. Allt skatan gör kan ingen göra bättre. Alltifrån arbete och man till de eventuella barnen. Som aldrig skulle nedlåta sig till att låta någon annan ha rätt eller ge den minsta lilla komplimang till någon annan än sig själv. Man känner igen de genom att de alltid byter bekantskapskrets - ingen människa orkar längre än nödvändigt med  att umgås med en skata.

Jag hade en skata i min bekantskap för några år sedan. Man fick alltid veta hur många fel och brister man hade. Tex när jag tagit min förskollärarexamen fick jag veta av henne att jag precis läst "sunt förnuft" på universitetsnivå. Jag hade med andra ord lärt mig sånt som "vanligt" folk redan visste och dessutom tagit studielån för det!!  Vad svarar man? Ingenting! Man blir så paff och förbaskad att man bara står och gapar . Efteråt kan man komma på ett antal otidigheter att vräka ur sig !!!

I vilket fall så har jag lyckats sanera min vänkrets så inga mänskliga skator har längre tillgång till mitt privata liv!! OM någon skulle försöka ta sig in igen så utrotar jag dem samtidigt som de äckliga flygande namne.

3 kommentarer:

  1. Haha!! Du är ju SÅ underbar Anna!! Kan nog gissa vad denna skata hette....=)
    Har du nåt förslag på den manliga varianten, för det finns sån också??

    Kramen Anne-Li

    SvaraRadera
  2. Jag avskyr också skator, både med och utan vingar. De är inte lätta att bli av med, ingen av dem. Tur att man faktiskt kan (iallafall försöka) bli av med dem utan vingar. De försöker hålla sig fast för att fortsätta sina översittarfasoner, men med lite tur och skicklighet kan de utrotas. Svårare dock med den
    vingbeklädda arten.

    SvaraRadera
  3. Duvor är inte heller så trevliga... alternativt duvaktiga...

    SvaraRadera