fredag 12 november 2010

Dagen D



Dagen D närmar sig med stormsteg. Jag har tänkt - Det är rålänge kvar men inser nu att det är ungefär två veckor till min operation. ...GULP...  Som vanligt använder jag mig av den för mig välbekanta filosofin - lika bra att ta ut ett eventuellt helvete innan så kanske man får det stora nöjet att må dåligt två gånger...

Operation innebär att jag ska sluta snusa - igen! Hur fasen ska det gå till den här gången? Fakesnus eller hushållspapper under läppen? Kommer antagligen att driva mina redan hormonstinna älsklingar till vansinne....IGEN.

Jag har även frossat som en dåre i ALLT ja ALLT som jag eventuellt inte kan trycka i mig efter operationen. Hur i helsicke ska jag överleva utan smågodis, popcorn och snus?? 

Jag har redan planerat in helgen innan operationen. Den kommer att innehålla VIN, ställa fram adventsstaken, VIN, hänga upp julstjärnan, VIN och adventspyssel med VIN. Herregud, hur ska jag överleva somrarna framöver? Sommaren som innebär sittande på gården i bekväm stol sippandes på VIN ?? 

Stackars stackars mig ska som nu trippa iväg till mina fantastiska vänner M & M på middag , finns det VIN så slinker det nog ner det med!



3 kommentarer:

  1. Mod Anna, mod. Jag tror att vinsippandet kommer du att fortsätta med, men då är det kanske just det - sippande. Inte, du vet, "har vi liks öppnat flaskan är det lika bra att dricka upp den". Julpyntshelgen låter ju fantastisk, jag tror jag ska göra likadant, fast utan operation. Hoppas du haft en trevlig middag med god mat och dryck. Love you....

    SvaraRadera
  2. Hä gå ba finnt o drick vine även sen...även om du vill ha hele flaska *ler*

    SvaraRadera
  3. Får du inte snusa efter operationen?? Eller vill du helt enkelt inte?!?

    SvaraRadera