onsdag 24 november 2010

Jobb och jobb


Jag vet inte hur jag ska få tid till heltidsarbete! Efter nyår hoppas jag och håller alla tummar för att få komma ut och arbeta igen. Men eftersom jag har ett annat ( inte speciellt välbetalt) jobb vid sidan av vet jag inte hur jag ska få dygnets timmar att räcka till.

Varje dag ska det skördas, plöjas och sås på min gård. Gissa om det är mycket jobb för en endaste person? På  gården finns det även ett stort  antal djur av varierande sort som ska ha sin dagliga skötsel, omvårdnad och kärlek. Elefanter,pingviner,hönor,kalkoner,hästar,kossor samt en massa andra stora som små tidskrävande individer som behöver sin beskärda del av mig.

Jag har dessutom startat upp en liten vinstdrivande vinindustri som rullar på rätt bra men inget vin utan jobb! På senaste tiden har jag utökat och äger nu även några fastigheter på gården som ständigt behöver byggas ut - ja, jag gör det oxå, alldeles själv.

Förutom allt ovan äger jag även en hel del skog. Som alla vet tar sånt tid, och speciellt när de träden ska skördas. Att plocka äpplen, apelsiner och durianfrukter tar sin lilla tid. Att ympa dessa träd för att få fler är oxå en allt större del av skogsskötseln.

Mina grannar försöker jag att hälsa på dagligen och eventuellt hjälpa till med diverse praktiska göromål.

Ja, ni fattar mitt dilemma eller hur?! Hur ska jag få ihop mitt livspussel??

1 kommentar:

  1. Enkelt. Sluta med den där skiten!! Det är ju bara på låssas... ;)
    Puss på dig!

    SvaraRadera