måndag 8 november 2010

Ordbajs.


Vem kommer på alla korkade ordspråk?
Några exempel:

Det bästa i livet är gratis!
 My ass!! Ge mig massor med pengar - jag lovar jag blir lyckligare! Jaja, ok. Mina barn är det bästa i mitt liv men de är banne mig inte gratis!!

Alla goda ting är tre.
Det är ju efter tredje ölen det börjar bli kul!

Övning ger färdighet.
 Inte när det gäller stickning och virkning i alla fall. Tror även att jag skulle ha svårt att lära mig telefonkatalogen utantill.

Trägen vinner.
Bah..inte med tonåringar. Man vinner aldrig!!

Surt sa räven om rönnbären.
Ja? De är ju sura - smakar inte gott.

Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag: 
Johohodu det går skitbra!

Rom byggdes inte på en dag.
 Nähä! Finns det verkligen de som tror det?

Låt maten tysta mun! 
Urdumt. Det är väl vid matbordet man har tid att prata med varandra?

Det var bara det jag ville ha sagt!!

1 kommentar:

  1. Så du brukar prata och tugga samtidigt? Nice multitasking =)

    SvaraRadera