onsdag 17 november 2010

Superhype.


Varför ska allting vara så avancerat? Nu säger jag inte att allt var bättre förr - absolut inte. Jag skulle inte överleva mer än ett dygn på stenåldern när man inte hade rinnande vatten och bodyshops bodybutter!! Nej, det jag menar är att det vardagliga på något konstigt vis inte duger längre - det ska vara så hyperspeciellt hela tiden. Eftersom jag är en rätt vanlig och lagom person så "stör" det mig en aning.

Ska man laga mat duger det inte med "vanliga" livsmedel. Nä, det ska vara kryddor som man inte ens kan uttala och råvaror som man är mycket tveksam till att överhuvudtaget använda i matlagning. Sen ska man hitta dem i någon livsmedelsbutik någonstans i världen, för Konsum har banne mig inte allt som behövs för att göra moderna och tokspeciella maträtter. Vad är det för fel på mamma scans köttbullar och stuvade makaroner?

Samlivet är en annan sak som blivit svårt. Den mer bekanta missionären har bytts ut mot gymnastiska övningar som eventuellt ryska hårddrillade gymnaster klarar av. Ja ja ja, jag är för ombyte och att inte bara vara som en död fisk i sänghalmen men att göra det till något ouppnåeligt gör att jag förstår ungdomars ångest inför det. Vissa saker gör / kan jag bara inte . Om man nu är så förtjust i att göra själva sexet till något annat än sex kanske man ska börja fundera på att göra de sakerna där det är meningen. Kissa på toan, hänga upp och ner i lekparken och använda överavancerade tekniska produkter på någon kvällskurs i teknik , men å andra sidan vad vet jag??

Att läsa böcker som faktiskt har en handling och som man begriper verkar oxå helt fel. Nä, man ska helst läsa böcker som fått nobelpriset. Men allvarligt, hur många böcker som vunnit det priset är bra?? Jag har läst några och de har varit en plåga från första till sista sidan. Mer Marianne Fredriksson, Pernilla Stalfelt och Jo Nesbö till folket!!!!

Att gå på bolaget och köpa en tetra med Foot of Africa är såååååååå mesigt. Men faktiskt så tyckte jag att förra årets julglögg smakade skit och jag står för det trots alla sk "kännares" åsikter!! Sen kanske jag borde lära mig att dricka rödvin, det kan jag hålla med om.

När jag nu läser igenom det jag skrivit verkar jag vara en motsträvig surkärring som VÄGRAR att anpassa sig till vårt samhälle. Så kanske det är , man borde nog flytta till någon stam i innersta mörkaste Afrika och trivas som fisken i vattnet?

Nu ska jag strax ge mig ut i vinterkylan och bege mig mot min sjukgymnast. Tänkte samtidigt kolla om jag hittar en ny mascara och INTE en sån där med vibrerande borste, jag kan fortfarande "vifta" med mina egna armar.   Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Gulle dig!! Vad vore jag utan dig!??? Hoppas du hittade en mascara!!
    Puss i ljumsken, Maria

    SvaraRadera