tisdag 16 november 2010

HUMOR


Tack gode gud för humorn!! Livet kan som alla vet vara pisstråkigt och periodvis hur pestigt jobbigt som helst. Men som tur är har en del av oss begåvats med humor och en stor portion skratt. Jag har fantastiska vänner som jag omger mig med. Inte så att vi bara sitter och slår oss på knäna och tokskrattar dagarna i ända men hunorn  finns där runt hörnet mest hela tiden. Jag tror att det är den absolut bästa medicinen för ett långt liv.

Igår fick jag ett hysteriskt roligt telefonsamtal av en vän. ( Jag vet inte om jag får namnge dig Åsa men gör det ändå) När jag svarat i mobilen får jag frågan - Anna,när var det du skulle operera dig?. Jag svarar att det är om två veckor hurså? Svaret jag då får är - Fan, vi måste ses innan din operation  för tänk om du dör!?  Jag brast ut i ett härligt själavårdande skratt. Sjuk humor - i love it!! Iofs är jag inte förvånd att frågan kommer just från henne - härligt rak på sak!  TACK Åsa!!

Jag tänker inte koppla in någon telefon på lassa men skickar mess och har mobiltelefonen med mig.  Det finns dock ett krux. Vi säger att jag överlever själva operationen men det blir komplikationer efteråt. När man ligger där med livsuppehållande maskiner undrar jag om jag kan fråga personalen om det är ok att starta mobilen och messa ett Hej Då till Åsa?? Kanske hon hinner komma med en flaska champagne? Måste komma ihåg att fråga det innan de börjar skära i mig.

Jag har iofs inte tid att dö nu - har ju så mycket roligt att se fram emot!!

Men men, vännen Åsa kommer förbi mig nån kväll framöver så får vi väl se om det är sista gången vi ses i alla fall i detta jordeliv!! OM jag nu skulle dö så ska jag spöka för er alla varenda dag!!

1 kommentar:

  1. Anna, måste bara säga att jag älskar din blogg! Och till folk som ser det här vill jag bara klargöra att jag inte är den Åsa som tror att Anna ska dö och därför får umgås med henne i närmaste framtiden.
    Jag är en Åsa från dåtiden (dårtiden)på det där telefonjobbet, jag kommer inte ens ihåg vad stället hette...bara att vi sålde DI, åt godis och väntade på att klockan skulle bli 5. Jag har haft roligare jobb, men sällan roligare arbetskamrater. Därför är det så kul att få hänga med i ditt liv och få en dos av ditt underbara livsperspektiv.
    Stor kram!!

    SvaraRadera