torsdag 11 november 2010

Dream on.


Vart tog alla drömmar vägen? När jag var yngre hade jag tusentals utav dem. Det kunde vara att träffa mannen i mitt liv, bo i en villa på det bästa ( för mig) området, skaffa barn, få ett kanonjobb, ha det senaste i tapet och möbelväg. Jag inser ju att jag drog vinstlotten av de drömmarna. Jag har världens jobbigaste, finaste, roligaste och vackraste barn!!  Det är inte illa pinkat av en sån som jag. Att de överlevt i min vård är att mirakel bara det. Att de övriga drömmarna gått i krasch rör mig inte det minsta längre.

Hursom så tror jag att det är viktigt att ha drömmar som drar en framåt i livet. Viktigt dock att det inte blir drömmar som aldrig slår in ex : flytta ihop med George Clooney och börja jobba som bikinimodell åt Vogue eller Panos Emporio. Nä, drömmar som faktiskt kan slå in och inom en inte alltför lång framtid är en av  nycklarna till ett bra liv.

Nåja, jag satte mig ner och började filura på vad jag har för drömmar idag. Det var inte alltför svårt om man som jag får tänka TOKEGOISTISKT!! Jag har nu samlat några nya drömmar som faktiskt kan slå in och det ska bli intressant att se hur många jag införlivar inom en sisådär 3års period.

Under tiden som jag väntar eller strävar mot de målen försöker jag njuta av det jag faktiskt i dagsläget har!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar