söndag 31 oktober 2010

Hundliv.


Jag har haft ett makalöst roligt dygn!! Som hundvakt till två knasiga vovvar, pappa Gin och dotter Tonic har jag haft så roligt att jag inte kommer ihåg senast jag skrattat så mycket.

Två individer med hur sköna personligheter som helst. Promenaderna med de två larvpotterna var värsta aerobicpasset. Två hundar = två koppel. De sprang runt varandra, stolpar, mig och buskar. Medan den ena gjorde nummer två var den andra på väg mot nya mål!! Jag hoppade, snurrade och bytte hand med kopplen var 5:e sekund. Vid ett tillfälle blev jag så insnurrad i koppel och bajspåsar att jag nästan gav upp och skrek - HJÄLP!!  Men efter en stunds meck så kom vi lös alla tre.

Att som människa göra nummer två ( inomhus på toaletten förståss) och samtidigt ha två par stirrande ögon på sig samtidigt var en rejäl utmaning! Men varför stängde du inte in dig tänker du kanske. Men va fasen. jag ville ju vara med dem varenda sekund!

Jag har fått mer pussar på ett dygn än i hela mitt liv och myst i soffan med en på varje sida. Fasen att man ska vara allergisk!! Det har gått en del tabletter  men det är det värt.

Natten tillbringades i soffan då det blev knöligt på något vis i sängen. Den ena har legat på mina fötter - underbart då jag alltid fryser om fötterna på natten. Den andra har legat på min axel mot min kind och gosat.  UNDERBART!

Nu är själen laddad med så mycket mys att den känns som bomull ett tag framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar