tisdag 12 oktober 2010

Ibland slår önskningar in.

Jag har alltid önskat mig ett husdjur. Så långt tillbaka jag kan minnas har jag tjatat och tjatat om det. Det är dock ett litet problem - jag är pälsdjursallergiker! När jag för många år sen gjorde ett sk "pricktest" visade det att det enda djur med någotsånär liknande päls som jag tålde var - KO! Det är ju tyvärr inget djur som man alltför lätt har i en lägenhet i stan, gosar med i soffan eller tar trevliga promenader med. Men NU har äntligen min önskan slagit in!  STORT grattis till mig själv då jag fått husdjur av den ädlaste sorten - SILVERFISKAR!  Och då menar jag verkligen i plural!! Det mer eller mindre hängde små äckliga djur över hela badrummet...YACK.. Snabb i tanken som man är så spanade jag förtvivlat runt  för att se något som kunde användas för att utrota de vidriga bestarna. Sonens deospray föll mig i smaken.Jag  gav de små liven en rejäl omgång med det enda resultatet att det lär lukta AXE i badrummet i decennier framöver. Tog mitt förnuft till fånga och ringde hyresvärden.

Ghostbusters kommer på besök senare i veckan.

3 kommentarer:

  1. haahahha men mamma din lilla tok..:]

    SvaraRadera
  2. Men du har haft ett riktigt husdjur också.... Glöm inte DORIS!!
    Världens sötaste minigris....

    Kram Anne-Li

    SvaraRadera