tisdag 19 oktober 2010

Vuxenansvar.

Att vara vuxen är ibland ett gissel. Ibland blir jag bara så trött på det och önskar att man kunde gå på impuls en stund . Strunta i att betala räkningarna, se till att barnen kommer upp och iväg till skolan, städa, tvätta ,diska  och laga mat. Blääääh vad det är tråkigt att vara vuxen när man tänker efter. Det jobbigaste tycker jag är just det.  Att bete sig och ta sitt ansvar.  

Jag har en liten rackare som sitter på min ena axel och viskar saker jag inte vågar säga eller göra. Tex om man stöter på en människa man inte träffat på länge och egentligen är jädrigt glad över att slippa se. När han eller hon bara pratar på om sitt för mig tråkiga  liv eller andra totalt ointressanta saker vill jag bara skrika - CAREFACE, HÅLL KÄFT! Jag skiter högaktningsfullt i hur du har tapetserat om i ditt lantliga kök ,vad din make Einar jobbar med, vad du gjort på semestern eller hur många tänder din fula unge har tappat. Dessutom ser du ut som en överkörd iller i ansiktet!

Att räcka ut tungan till de som förväntar sig att man ska erbjuda sin plats i bussen eller moona i köksfönstret bara för att!  Eller när barnen frågar när maten är klar - Mäh ,noga då! Gå och köp en påse chips på Konsum. TYST, jag ser på tv!! Tala om för de utländska barnen som sitter och spelar dragspel utanför varenda butik på somrarna - Fasen vad du spelar dåligt! BYT REPERTOAR och lär dig i alla fall två nya ackord till så kan du spela" Lilla snigel". Sjunga Eddie Meduzas sång "Glasögonorm" så fort tillfälle ges.Göra grimaser till de bittra tanterna i Hemköps kassor.
Att låtsas vara döv när någon frågor om hjälp med  en barnvagn  på bussen. Att ljuga hejvilt  när någon ber om en vägbeskrivning. Springa fort som ögat före ALLA handikappade till hissen , skynda sig att trycka på vån 2 och åka iväg.  Att vräka ur sig  oförskämdheter  till gamla tanter och farbröder och fråga om de inte kan gå och dö eller göra sina ärenden på tidiga morgnar istället för att ta upp vanliga människors tid med att köa  på lunchen.

Eller ha ett jobb som en hobby bara - komma när man har lite tid över ev, på personalfesten, under lunchen eller eftermiddagsfikat. Tala om för människor med lyten att de ser heldumma ut och att alla skrattar bakom deras rygg. Tala om för flintisar att man ser jätteväl  att du har toupe och att den ser ut som en centrifugerad tax - LIX!! Fråga folk med dålig andedräkt vad fasen de har intagit eftersom det luktar död ur deras käft.

Typ sånt...MEN som tur är har jag en annan rackare på den andra axeln som viskar

- Anna , för fasen du är vuxen . Bete dig och ta ditt ansvar!

7 kommentarer:

  1. Pull yourself together, Sweetie.

    SvaraRadera
  2. Underbaraste, underbaraste Anna! Du är bara helt fantastisk. Känner inte alla så, bara det att ingen vågar säga det högt?

    Men Anna, är det det som är att vara vuxen, att avstå från att säga detta eller är det helt enkelt så att våra föräldrar har "uppfostrat" oss. Vad betyder det - att vara vuxen?? Love you.

    SvaraRadera
  3. Jag säger som Christer: Pull yourself sweatie!!

    SvaraRadera
  4. hehe... ta en dag då du inte ska vara vuxen, tragiskt nog måste man ta igen den dagen de övriga dagarna.

    SvaraRadera
  5. Min goding! Du är för skön. Nog har man väl haft den tanken ngn gång. Du skulle skriva en bok om dina tankar. Jag skulle ialla fall gärna läsa den. Kram Johans Lena i V-tuna

    SvaraRadera
  6. Du förgyller min dag Anna! Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. hahaha.. När du bestämmer dig för att inte vara vuxen för en dag kan inte jag få vara med då?? Jag kan hjälpa till i den mån jag kan..;o)

    SvaraRadera