söndag 17 oktober 2010

Private investigations.

Lördag och söndag morgnar är så spännande. Med tanke på hur strategiskt mitt råtthål till hem  är beläget så har jag full koll på de som haft "bortamatch" och smyger in på Konsum för att köpa en cola , godis eller något annat som kan vara till tröst dagen efter kvällen före. Tänk vad tydligt man ser vilka tjejer det är som kanske gjorde ett inte alltför klokt beslut kvällen innan - partydressade upp till tänderna  men inte alltför sällan med trasiga strumpbyxor,sminkad som en tvättbjörn och en inte helt moderiktigt fixad frisyr!!  Killarna är en aning mer luriga att upptäcka .

Vill ni ha inside information - ring eller kom och boka en plats i mitt köksfönster!

Storhelger när butiken mittemot har ändrade öppettider är det julafton hos mig. Det ser för roligt ut när stressade människor med andan i halsen springer in mot butikens självöppnande dörrar och inser alltför sent att de inte öppnas och springer rakt in i dem!! De som står och hoppar framför tidigare nämnda dörrar i förhoppningen om att de kanske bara hakat upp sig är oxå en syn för gudarna. De dagarna är det en fröjd  att sitta på en stol i köksfönstret med en kopp kaffe och spana ut för att allt som oftast  fullkomligt frusta av skratt!! 

Fredag och lördagkvällar dräller det av ungdomar på butikens parkering. Saknar du din tonåring? Inte helt omöjligt att hon/han hänger mitt emot mitt hem. Om du vill veta skicka en beskrivning på snorungen så kan jag göra en snabb koll åt dig!!

Bara så ni vet - försök inte att smussla med era smutsiga hemligheter på Konsumperkeringen med omnejd.

Storebror kan skita på sig - ANNA SER DIG !!!

1 kommentar:

  1. Varför se realityshower på TV när du har det utanför ditt fönster :)

    SvaraRadera