torsdag 14 oktober 2010

Mat & vänner

Igårkväll skulle jag gå ut med hunden. Eftersom det var en aning kyligt plockade jag fram min vinterjacka och vinterskor. Men nu visade det sig att jag "växt ur" min jacka!!  SUCK.Har numera en barbapapakropp. Hursom så ska jag göra en sån där tjockoperation här framöver så någon ny jacka bara vägrar jag att köpa. Under promenaden (med uppknäppt jacka) fick jag sällskap av min dotter. Vi började prata om den stundande operationen och hon frågade - Mamma, vad vill du ha som din sista måltid??  Öööhh, alltså jag ska inte avrättas och det är faktiskt inget jag tänkt på. Mat är något sånt där jobbigt bökigt. Stackars stackars barn som har en mamma som tycker att matlagning är så ovärt. Men herregud, varför lägga ner en massa tid på något som sen bara ska stoppas i huvet ??  Ohuslig är mitt mellannamn. Jag beundrar de som kan lägga ner sin själ och hjärta i maten och allt som hör till det. Men vad är det för fel på korv och makaroner??

Jag och tre andra tanter/tjejer träffas mellan varven hos varandra och äter sk "tjejmiddag". När det blir min tur nästa gång vet jag inte alls vad jag ska hitta på. Jag har redan lagat de tre maträtter jag kan typ. Får väl bli våfflor eller kebabrulle från pizzerian. Imorgon ska vi träffas och äta hos den av de andra tjejerna. Maten vet jag kommar att vara gudomlig eftersom värdinnan är makalös i köket.Det ska även drickas och pratas om allt som hänt sedan sist. Sen ska det väl även spelas spel och kanske någon av oss vill ner på stadens gator och torg för vidare festligheter. Längtar så efter er tjejer!!!

TACK alla fina vackra människor som jag får kalla mina vänner! Jag är välsignad!

2 kommentarer:

  1. Men, vet du vad!!??? Jo, det är vi som får kalla dig vår vän som är välsignade!!!! ;)
    StorKramen, Maria

    SvaraRadera
  2. Håller med den andra Maria, jag är glad att du är min vän. Önskar bara att vi träffades lite oftare :) Hoppas du får en förträfflig kväll, det är du värd.
    Pussar till dig från mig <3

    SvaraRadera