lördag 16 oktober 2010

Åldern börjar ta ut sin rätt.

Det är bara att inse,jag börjar bli gammal. Melodikrysset med Anders Eldeman har varit ett måste för mig ett antal år , men ALDRIG skickat in lösningarna - man skulle ju dö av skam om man vann och ens namn lästes upp. Jag kan nästan höra radiolyssnarnas tankar - SKAFFA ETT LIV MÄNNISKA!!! 

Musik i de flesta former har jag alltid älskat men nu...sonens HÖGA musik ger mig kalla svettningar och hjärtrusning mellan varven. - Sänk för fan!! Att musikgrupperna dessutom har namn som man inte ens kan uttala och texter som man inte hänger med i gör ju inte saken bättre.

Jag har tydligen fått en betydligt sämre hörsel eftersom jag säger - Va? allt oftare varpå mina barn skriker att jag aldrig lyssnar ordentligt på dem så jag har börjat svara utan att jag hört - oftast går det bra.

Kvällarna blir allt kortare och kortare - Oj, nu är klockan 22.00 bäst att man går i säng. det är ju en dag imorgon med. Igår kväll var dock sonen ute efter 00.00 och jag började då ringa runt och efterlysa honom. När jag äntligen fick tag i honom så frågade jag varför han inte hört av sig. Svaret blev - Varför skulle jag? Jag är 16 år mamma.
Öhhh därför att din mamma är en höna och fortfarande tror att du är 5 år?!

Några av de vuxenpoäng jag plockat så här långt.
  • Jag dricker kaffet svart
  • Älskar tvprogrammet På spåret
  • Pensionssparar
  • Äger en symaskin och en saftmaja.
  • Blir irriterad på mopeder och motorcyklar som kör förbi och LÅTER.

Häromkvällen satt jag med dottern och slötittade på tv när fritidsresors reklam spelades upp. Jag säger då med beundran i rösten  - HAN är så snygg!!!  (Syftar då på  Mads Mikkelsen) Dottern skriker och nästan lättar ur soffan - Men mamma, han är ju en gråhårig gammal gubbe!!!!!

Nåja, det är väl bara att tugga i sig att åren går och ikväll ska jag gå med vänninorna och lyssna på präktiga Peter Jöback - det ger väl oxå ett antal vuxenpoäng antar jag.

4 kommentarer:

  1. När man dessutom måste till VC och kolla EKG!! Då känner man sig lastgammal. Vuxenpoängen har jag några som stämmer med dina och några fler. Puss på dig// Maria G

    SvaraRadera
  2. Kan berätta att jag har en arbetskompis som inte fyllt 30 än å han löser oxå alltid melodikrysset å har gjort i flera år!!!! ;)
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Mads Mikkelsen och Peter Jöback är snygga och inga gubbar, men din dotter är en fjortis :)

    SvaraRadera