tisdag 26 oktober 2010

Intelligenta funderingar.

När slutar handcreme att vara just det? Om jag smörjer in mitt ansikte med en tub som det står handcreme på  är det fortfarande handcreme eller har tuben plötsligt förvandlats till en ansiktskräm?

Är ett hårschampo ett hårschampo även om jag tvättar bilen med det? Eller kallar man det biltvätt nu?
Om jag använder en bordsduk som picknickfilt vad är det då?
Heter fönsterlampor just det även om de hänger i taket och tvärtom? Eller så här: om grannen kommer över och vill låna den där ungsformen som jag bara använder som uppläggningsfat. Kan jag då låna ut en ungsform eller kan jag då säga - Tyvärr, kära du. Jag äger ingen ungsform men däremot har jag  ett uppläggningsfat som du kan få låna?

Med andra ord skulle man kunna säga att en köksstol som står på toaletten blir något helt annat?Ja, med min hypotes skulle man kunna säga att: VIPS, hade man en extra toalettstol?! Om jag då bär ut tidigare nämnda stol och sätter mig på den blir det då en trädgårdsstol? OM så är fallet har jag en jädrans massa stolar - kanske dax att annonsera ut ett gäng på blocket!!

I vilket fall har jag varit sjuuuukt duktig idag. Jag har tränat, så det så! För jag har haft träningskläder på mig nästan hela förmiddagen!!  Nu måste jag nog lägga mig och vila lite - GUD vilken träningsvärk jag kommer att ha imorgon.

4 kommentarer:

  1. Lägg dig genast ner och vila!! Träningskläder hela förmiddagen, puh. Jag känner att även jag behöver lägga mig ner och vila. Puss på dig.

    SvaraRadera
  2. Om man har en vit skjorta med långa armar och knäppning bak, är det då en skjorta eller är det nåt man ska stoppa Anna i? Jag gör en sådan här: ;-) så inte du tror att jag tycker du är galen!

    SvaraRadera
  3. Nä, man får inte välja vad man ska kalla saker för! Var sak på sin plats, ordning och reda. Annars får ett kontrollfreak som jag spader... ;)

    SvaraRadera
  4. Ja du Anna, många tankar blir det..;o)

    SvaraRadera