onsdag 13 oktober 2010

God Morgon

När alla tre i min lilla familj är på plats i mitt hem är det en aning kaotiskt på morgnarna.
Min familj består av mig och två mellan varven en aning bipolära tonåringar.Efter att som vanligt  tjatat sig hes på de två änglarna att kliva upp ur sina sängar så sätter det igång. Lägenheten har endast en toalett som ALLA naturligtvis  behöver använda samtidigt.Det ska kissas, duschas, borstas tänder ,speglas, hämtas tops eller något annat viktigt. Att ha magsjuka är ingen lek kan jag berätta - vad gör man när man sitter där och inte kan göras annat och det står två hysteriska utanför dörren och bankar för att få komma in.  Privatliv??? Glöm det! Tre helt olika personligheter med tre helt olika morgonbestyr,  Dessutom bor det en hund hos oss nu i några dagar.
                                                             
                               
Utan att nämna några namn kan jag berätta att en av oss tre tillbringade 40 minuter framför spegeln i morse med en plattång!!!Då är makeupen olagd så lägg till ett antal till minuter för att få en uppfattning om hur mycket tid som frk Narcissus tillbringar framför spegeln om morgnarna.  När denne sen såg att Idrott stod på dagens schema och dessutom första lektionen fick jag frågan - Snälla mamma, kan du inte skriva en lapp att jag inte kan vara med på gympan idag. Mitt hår kommer att bli helt förstört ju!!!   Dennes frukost bestod av ett glas äppelmust och en halv kvarglömd plopp, ingen tid att sätta sig ner och inta ett glas mjölk och en macka istället.Hon har alltid ett väldans sjå för att hinna allt och sen rusa ut genom dörren med andan i halsen tio minuter kvar innan skolan börjar.

 En annan av oss tre har en mycket mer hälsosam inriktning i sitt liv.Ingen stress och huvudet under armen. Efter en lång varm dusch för att få i gång kroppen äts en stor skål med lättyoughurt och sockerfri musli!! Präktigt så det slår!! Denne hinner även  sitta i soffan en bra stund och slappa innan det är dax att gå till skolan i god tid.

Den tredje i vår lilla familj intog den vanliga frukosten - kaffe och en snus. Vem som är vem tror jag inte är så svårt att gissa men det är rätt fantastiskt att tre människor som lever så tätt inpå varandra ändå inte är mer lika. Det får en att fundera på arv och miljö och hur mycket de olika påverkar en människa.

Nu ska jag gosa med vår familjs tillfälliga fjärde familjemedlem.

4 kommentarer:

  1. Men du slår inte mig! Jag har en släng av spindelfobi när jag såg en stor jäkel på lilltoan tog jag den spray som jag hade närmast - Gul hårfärgspray!!!! Det blev fint.... Spindeln dog antagligen en kvalfylld död -(nu sörjer vi lite över det en stund - vila i frid)- men fick åtminstone vara lite snyggt gul en stund...

    Kul med bloggande! Har tänkt mig att du är perfekt för att ha en blogg! Kram.

    SvaraRadera
  2. Toppen! Nu har du bilder också. Det här blir bara bättre och bättre :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Spindlar är ohyra!!! BASTA!!

    Tack för de positiva hejaropen!!

    // ANNA

    SvaraRadera
  4. Nu kom ju spindelinlägget lite fel... :) Heja heja iaf! :)

    SvaraRadera