lördag 30 oktober 2010

Alla måsten!!


Tänk vad mycket man ska vara och kunna. Vem som hittat på det vet jag inte. Kanske en själv eller samhället? Å andra sidan är man ju sin egen absolut värsta kritiker.

Man ska kunna laga superavancerad , näringsriktid, vacker, exotisk och dessutom god mat. Att sedan fota av den och lägga ut på nätet är ett stort pluss. Tycka om rödvin och whiskey. Baka surdegsbröd och byta recept med vänner och bekanta. Man ska kunna odla och få pelargonier att gro och växa. Sen ska man även övervintra dem på något vis så att man tar fram dem till våren och VIPS så gror och växer de igen.

Helst ha ett husdjur eller två, ha en hobby, vidareutbilda sig, veta var alla de politiska partierna står i olika frågor. Motionera regelbundet och inte nyttja nikotin. Dricka måttligt med alkohol och inte svära.


Broderi, virkning,stickning och socklagning är även det ett måste att kunna. Allmänbildad och veta lite om allt är en viktig egenskap samt att man ska kunna föra vuxna samtal om URTRÅKIGA saker som tex. trädgårdsskötsel, sopsortering och sybeskrivningar. Förutom allt ovan namngivna tjafs ska man dessutom vara trevlig mot allt och alla. Se proper ut, äta näringsriktigt, uppfostra barn till goda samhällsmedborgare, kunna hantera en digitalkamera, vara glad, ha ett TOKstädat modernt inrett hem,använda handsprit,använda tandtråd, vara intressant och en miljard andra saker!!

Fy, jag orkar inte allt. Jag har ju  fullt upp med att hantera mig själv och mina fel och brister. 

Det är banne mig inte lätt att ta sig i kragen när man fått sig själv om halsen. Det är aldrig försent att ge upp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar