fredag 22 oktober 2010

Fredag


Så fort ungdomarna gick till skolan imorse gick jag ner i tvättstugan. Med en träningsnarkoman och en fjortis i huset så går tvättmaskinen varm allt som oftast.Jag passade på att börja dagen med att slänga in en 60 tvätt så jag skulle få två timmar med en kopp kaffe och Dagens Nyheter. VARDAGSLYX!!!!

Jag hann dock inte mer än landa med mitt stora arsle i den sköna soffan föränn telefonen ringer. Det är skolsköterskan på dotterns skola som ringer och talar om att hon skickar hem henne och att vi borde besöka vårdcentralen. Mamman ( dvs jag) fick en aning dåligt samvete. Dottern  har sett ut som en blåsfisk i ansiktet i några dagar och beklagat sig men eftersom jag nästan är läkarutbildad så säger jag bara åt henne att skärpa sig och smörja in sig med en fet kräm på kvällarna - Du är väl torr eller nått?! Sluta sminka dig så förbannat ska du se att det blir bra.

I samma veva som vi är på väg ut genom dörren till vårdcentralen och den bokade läkartiden kommer sonen hem och undrar vart vi ska . På vårdcentralen med lillasyster svarar jag - BRA! Fixa en remiss till en hörselläkare samtidigt då!! Mäh, fattar inte vad han pratar om. Jag har selektiv hörsel!! Som tur var kunde vi låna grannens bil så det gick fort som attan! Kortisontabletter blev utskrivna eftersom det tydligen var en allergisk reaktion på något hon hade fått. Så långt allt väl.

Ikväll är det disco på stan - ett MÅSTE för ALLA coola fjortisar i kommunen , det kommer säkert att vara hur många snygga killar som helst där!! Jag tokvägrar och säger att nu blir det till att vara hemma med mamma istället och mysa. Tolkar hennes röstläge och kroppsspråk som att hon lika gärna kan lägga sig ner och självdö. Vi får se hur kvällen slutar.

Nån som vill satsa en hunka på att jag vinner?

2 kommentarer: