söndag 30 januari 2011

Hämndaktion.


Det är konstigt hur fort en tom tvättkorg förvandlas till en överfull..
Igår var det en rejäl städdag här och jag tillbringade en del av gårdagen i tvättstugan. När tvättkorgen äntligen var tom så vände jag ryggen mot den en sekund.....POFF.... så var den full igen. Det konstiga var att den bara innehöll barnens kläder..

Angående gårdagens vadslagning så blev det inget inkomsttillägg för mig. Men tänker jag efter så vann jag ändå - BÅDA barnen dammtorkade och dammsög sina rum - det är större än en 50kronors vinst!!! 

Man måste statuera exempel så man inte blir överkörd här i livet. Med det sagt så tog jag en gruvlig hämnd igår eftermiddag!!  Häromdagen när jag skulle hacka upp salladskål skar jag mig rejält på ena fingertoppen. Så fort jag gör något med handen spricker det upp och börjar blöda igen. När det återigen igår var dax för salladstillverkning låg den usla kålen som "bet" mig och hånlog åt mig från kylskåpet. HA! Jag tryckte ner den i sopkorgen och gick till affären och köpte mig ett salladshuvud istället.

Dont mess with me - jag tar kål på dig!!

1 kommentar:

  1. Små sår på fingrarna kräver hemhjälp.....annars läker dom ju aldrig....Köp sånt där färdigt hackade sallader.....:)

    SvaraRadera