måndag 10 januari 2011

Terapi


Stereon på järnet!!! Ett effektivt sätt att få mig gladare och på bättre tankar.

Idag har jag varit och träffat min samtalsterapeut. Jag skuttar inte dit direkt. Jo, jag tycker att det är jättebra men vi sitter inte och dricker kaffe och pratar skit och fnissar direkt. När sessionen är över så är det med samma tunga steg jag går därifrån. Hela dagen brukar bli påverkad av samtalen. DÄRFÖR spelar jag stereo som en vettvilling.

Samtal är något som alla borde få gå på. Alla bär på smått som stort som är vist att få ur systemet. Det är så befriande att en gång i veckan sitta och ösa dynga över någon som faktiskt har betalt för att lyssna och som dessutom kommer med kloka insikter. Jag tror att en del av det fastnar på mig - det verkar i alla fall så...

Försöker att tänka som den mycket kloka Mark Levengood en gång sagt : 
"Det är bara att bryta ihop och gå vidare"

2 kommentarer:

  1. Fin bild du har idag!! Känner fotografen väldigt väl....

    Kram på dig!
    Anne-Li

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med om att ALLA borde få det....

    SvaraRadera