söndag 2 januari 2011

Första söndagen på året.


Jag är inte mycket för tillbehör. Det mesta i matväg tycker jag om , förutom pölsa och lever. Det som däremot ibland serveras till gillar jag inte. ( läs; aldrig smakat) Om jag ska ta ett exempel så äter jag korv med bröd just så - BARA korv med bröd, Ingen senap och absolut ingen ketchup.

På det nya året kanske man skulle bli lite wild and crazy och testa lite smaknyheter från mataffärens sortiment?

Några av de saker jag inte tycker om ( aldrig smakat):

Senap
Ketchup
Saltgurka / snittgurka
Bostongurka
Legymsallad
Kaviar
Sill
Hummer
Ostron
Rödbetor
Fikon

Listan skulle kunnas göras mycket längre men...med risk för att verka som en fegis så slutar jag här. Fast å andra sidan har jag ätit en matsked bikarbonat!! Ingen höjdare direkt men vad gjorde man inte för att få vara med sin storasyster, Smakleken var en mycket uppskattad lek ( HON gillade den stenskarpt) - konstigt att jag aldrig fick mata henne med något ur  skafferiets utbud?? Men å andra sidan hinner vi kanske det med under 2011 eller hur Acka????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar