onsdag 26 januari 2011

Tramsiga nyheter..


I vissa avseenden var det bättre förr. Bara för att något är nytt behöver det långt ifrån vara bra..

Det jag i första hand tänker på är det nya tramset med att tala om för hela världen (via facebook) var man befinner sig. Jag skiter fullkomligt i om du checkat in på badhuset, konsum, ok eller något annat ställe. Vad är det som gör att man tror att andra är intresserade av det? Möjligtvis om du heter Madonna och checkar in på OK parkvägen - då skulle jag tycka att det är fränt!! Eller är man så ensam att man hoppas att någon annan oxå ska komma till det stället?? Om så är fallet - ring en vän och fråga om de vill följa med!! Jag är antagligen ensam att tycka så här men jag tycker att vi nått höjden av att tro att världen kretsar  omkring en.

En annan sak som egentligen inte retar mig men som jag tycker är konstig är alla profilbilder som ser likadana ut. Jag förstår att det är kul att ta fina bilder och bli sminkad som en fotomodell men... alla ser likadana ut. Likadana poser och samma smink. För kul gjorde jag en test häromdagen på en bekant. Jag visade honom två foton på två olika ( och utseendemässigt väldigt olika) och han trodde att det var samma människa!!  Vill man inte ha en profilbild som visar hur man ser ut?? Bilderna är fina inte tu tal om det , men porträttlika??? Näe, tyvärr.   Nåja, är antagligen för tråkig för att fatta tjusningen med det..

Nu ska gamla tråkiga motsträvande Anna ta en kopp kaffe UTAN mjölk - för det är oxå nymodigt trams..=)

2 kommentarer:

  1. he he he... Modell för en dag heter det va? Det borde man vidareutvecka... Jag tänker :

    Brandman för en dag (sjukt kul och spruta med STORA vattensprutan!)

    Plastikkirurg för en dag (kan man fota de fantastiskt roliga resultaten)

    Pilot för en dag (spännande för alla inblandade!)

    SvaraRadera
  2. hahaha du är så klok du! Jag bojkottar också incheckningsinformationen till allt o alla! herregud dom som vill träffa mig kan ju boka in en dejt typ ;)
    kram på dig fina du ♥

    SvaraRadera