fredag 21 januari 2011

Brrrrr..


Vikten går i sakta mak neråt. Det är ganska exakt tio kilo som försvunnit sedan operationen. Jag ser det på vågen , känner det på kläder men i spegeln är det samma lika. Det har nog med att det är så mycket kvar att göra.

Däremot har jag märkt en annan förändring sedan min gbp. Jag fryser hela tiden om händer och fötter!! Att komma ut ur duschen är ett rent helvete - tänderna skallrar som maraccas. Det gäller att snabbt som ögat krypa in under en tjock filt med värmedynan på max. Väl under filten och när hjärtfrekvensen nått det normala kan kläder tas på. ALLTID tjocksockar!! 

På nätterna MÅSTE jag ha tjocksockar och täcket över mig. För mig har täcket tidigare varit en typ av snuttefilt som man "gosar" med - inget för att hålla värmen med. 

Om inte det här "problemet" försvinner innan sommarens varma dagar så blir det till att införskaffa långärmade sommarklänningar fodrade med ylle!!  Till det : kalasbyxor i goretex material.




4 kommentarer:

  1. Dom kalasbyxorna vill jag gärna se, ta gärna en så grotesk färg som möjligt. Det blir roligare då.

    I övrigt, bra jobbat Anna!

    SvaraRadera
  2. Superbra...:) Det är hemskt att frysa......:(

    SvaraRadera
  3. Hoppas du trivs med nya vikten!!! Grattis eller hur man nu säger :)

    SvaraRadera
  4. Skaffa en man som kan skänka lite manlig värme!! Men välj för fasen in Mannen som älskade för mycket bara...

    SvaraRadera