fredag 28 januari 2011

Vårkänning..

Idag kändes det liiiiite som vår i luften. Kanske vi får en sommar i år igen och förhoppningsvis en varm, solig och lång en. Det är ljuvligt när det droppar från taken och solen tittar fram. En kopp kaffe på det så är man på topp!!

I dagens inlägg är jag inte på stridsstigen trots att jag 00.30 var tvungen att klä på mig och besöka en av mina grannar, efter att ha legat och studsat i min säng av frustration. Han har nämligen en konstig vana att sova på dagarna och vara vaken på nätterna. Mao så börjar han spela stereo ( högt och väldigt dålig musik med MYCKET bas) vid 21.00 och håller på och håller på och håller på. Tvättstugebesöken gör han mellan 01.00 och 03.00. Sen är han av den där  bullriga typen - ni vet den där som pratar högt i telefon, smäller i dörrar och har sig - eftersom hans dygnsrytm inte är riktigt som min så är bullret en aning störande. Jag tror inte att han tycker om mig speciellt mycket efter nattens samtal..=)....och? Nåja, det löser sig nog som allt annat..

Dagen började jag med mammografi på hälsocentralen. En något underlig tillställelse måste jag erkänna, det inte varje dag man frivilligt klämmer ihop tuttarna till frimärkstjocklek. Det kan likställas med att lägga dem i våffeljärnet utan värme och stänga igen. Sen sätter sig nån PÅ järnet och säger - Snart klart! MEN det som är den stora skillnaden mellan mammografi och våffelgräddning  är att det serveras varken vispad grädde eller sylt till mammografin...

Nu ska det drickas kaffe och längta till kvällen kalas.

GRATTIS älskade Maria på din födelsedag - vi ses ikväll!


1 kommentar: