lördag 29 januari 2011

Vadslagning!


Oj , vad tiden går fort! Det känns som det var i fjol som mina smågrisar somnade in efter att bolibompas signatur på tv tonat ut. Nu får man tillbringa helgkvällarna ensam, sittandes och väntandes när de ska komma hem från diverse äventyr. Helgmorgnarna får man oxå tillbringa ensam - de sover nattsuddarna ut lääääääänge. Fast ska jag vara ärlig så saknar jag inte de ibland olidligt tidiga morgnarna som var när man hade små barn. Det är rätt ok att lyssna på melodikrysset och sippa lite kaffe i lugn och ro. En mycket bra start på lördagen.

Igår slog jag och sonen vad. Han skulle spela ett spel på sin x-box med några kompisar men skivan FANNS BARA INTE NÅGONSTANS!! Hmmm, har du sökt ordentligt, frågade jag eftersom jag känner min son alltför väl. Han hade sökt minutiöst och inte hittat den. Ok, vi slår vad om 50 kronor att jag hittar den på exakt det ställe du sökt, sa jag en aning kaxigt. Vi tog i hand och det fanns 4 vittnen!!  Gissa om jag hittade skivan? Jajjamen, på samma ställe som han genomsökt så noga!!  Tvspelandet tog fart och sonen och hans kompis slog vad om 20 kr i en match Fifa. Linus vann och då sa kamraten - Men jag tror att Anna får tjugan eftersom du är skyldig henne pengar och de övriga höll gapskrattande med.

Hursom så har inte min vinst dykt upp än så nu har jag sagt till sonen att vi är kvitt om han städar sitt rum, som numera är en sanitär olägenhet. Får väl se vem som blir "rik" under dagen!! Jag satsar på mig!! Hmmmm, tror jag ska köpa mig något snyggt för pengarna....



1 kommentar: