måndag 24 januari 2011

Vardagsfilosofi


Jag har haft en dag i härligt sakta mak. Förmiddagen tillbringades med en kopp kaffe och trevligt sällskap. Fick även pussas lite med en mycket klok och fin Ozzy. Efter lunch blev jag upphämtad av min pappa och färden gick till Mumindalen. Ett paket från dhl skulle tas emot  medan de var på vårdcentralsbesök och jag är den perfekte paketmottagerskan.  Med en god bok och en skön filt som luktar "mamma och pappa" har jag njutit och filosoferat i deras soffa. 

När sjukhusbesöken var avklarade för muminföräldrarna så blev det pusselbyggande  vid matsalsbordet. Mittemot mig har min mamma suttit och vi har småpratat om trivialiteter - skönt.. Åhh va länge sedan man bygggde pussel, det är som meditation på hög nivå. Det enda jobbiga är att jag inte har någonstans att lägga det och låta det ligga framme ett tag..

Sedan blev det vardagslyx - bjuden på hemlagad mat. Middagen bestod bla av mammas hemgjorda potatismos och som inte det var nog blev det kaffe och ÄNNU MER pussel!!!!   

 Kan med facit i handen säga att det varit en bra dag trots att pusslet inte ens blev halvfärdigt!!    PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar