tisdag 25 januari 2011

Ditt och datt.


Efter en nästan sömnlös natt av oro så var då dagen jag gruvat för här. Alla som känner mig vet vid det här laget att jag kan må skit över saker som inte ens hänt än. Värdelöst? OJA!!! Ont i magen och huvudvärk hade jag oxå laddat kroppen med...

Anledningen till min noja var att jag  skulle på ett rehabmöte idag med representanter från försäkringskassan OCH arbetsförmedlingen. Som pest och kolera, typ samtidigt. Som vanligt så var mötet inget att vara ångestladdad inför. Jag fick träffa två mycket kloka och sansade kvinnor.

 Men men , då hade man ju inte gått miste om ett tillfälle att må dåligt i alla fall. Man vet aldrig när man får nöjet att må dåligt nästa gång igen - bäst att passa på. Så korkat!!!!

Lat som jag är i djupet av min själ så tog jag bussen hem. Dagens kvinnliga busschaufför var inte av "gott humör typen".Men å andra sidan vem skulle vara det med bussen full av stojande fjortisar som köpt biljett via sms och att läsa av de biljetterna kan nog vara ett irritationsmoment. Att hon sedan körde ifrån några stackare som bankade på dörren för att komma in  var otroligt onödigt och löjligt. - Tjoho, maktmissbruk here i come - JAG bestämmer vem som får åka i MIN buss och när!!  Jag min dumsnut som trodde att busschaufförernas jobb var just det - att skjutsa folk?? Jag måste ha missuppfattat nått. Eller så är det kanske dax för en trött chaufför att byta yrke ??? Varför inte vakt på någon av stadens klubbar? Där om något kanske hon kan få utlopp för sina sadistiska drag...

Väl hemma så bestämmer jag mig för att äta årtusendets onyttigaste middag - Billys. Men, jag lovar att äta grönsaker oxå. Imorgon blir det ordning på torpet igen - då kommer mina älsklingsgrisar till sin mamma och stannar en vecka! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar