lördag 1 januari 2011

2011


Undras hur lång tid det ska ta den här gången att lära sig att säga/skriva rätt år?  Ibland har jag lärt mig det precis lagom i tid för ännu ett nytt år! Har det med åldern att göra tro?

Början på det nya året innebar "uppskjutning" av Khom Loys tillsammans med mamman, pappan, dottern samt son med flickvän. Alla skickade sina önskninar till himlen , tror dock att sonens önskning inte slår in. Hans Khom Loy fastnade i ett av grannens träd och ramlade till slut ned ...den fick en rejäl snömulning och förpassades sedan till sopcontainern.

Någon timme senare befann jag mig på knä över toalettstolen - ja ni fattar. Nyårsmat och annat smått och gott slank ner i en rasande fart.. men men vad göra? Idag rensades alla skålar med onyttigt rakt ner i en soppåse och kastades så nu är det problemet ut världen.

En stor förändring gjorde jag i alla fall detta nyår. Alla slags tankar på nyårslöften har jag ignorerat, jag brukar i bästa fall  hålla dem en vecka typ. Klart ovärt!!!  Men eftersom 2010 var ett riktigt skitår så kan ju inte 2011 bli sämre. Jag satsar på att ta tillvara på tillfällen och möjligheter framöver istället!!  2011 kan i och med det bli ett mycket givande och spännande år!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar