onsdag 12 januari 2011

Underbara dagar.


Idag blir det liv i luckan igen. Mina två små bäbisar kommer till mig efter en vecka hos pappan. Har längtat så efter dem. Det blir alltid roligare när de kommer. Man behöver inte äta ensam eller laga mat åt en person. Det innebär också att det blir livligare - med två tonåringar i lägenheten spelas det en del musik. Tidigare morgnar och läxläsning. Tjafs och bråk . Pussar och kramar. Sena nätter. Mys i tvsoffan. Humörsvängningar och kompisar. Underbart!!!

Eftermiddagen ska tillbringas med dottern på stan. Egna ärenden som apoteket och banken ska göras men även ordnas födelsedagspresent. Ett stycke pojkvän fyller år och vad ska man ge en sådan?? Kanske ett inramat foto på den ev, blivande svärmodern??

Vad gjorde man innan barnen kom?? Jag minns inte..kanske jobbade? Gick på krogen? Sov? Hängde med vänner? Hursom så är livet med barnen intensivt ,stundvis tokjobbigt men i det stora hela så härligt!! 

En annan rolig sak som händer idag är att ÄNTLIGEN kommer min "särbo" Lena hem från Thailand. Hon har varit borta över tre veckor - alldeles för länge om du frågar mig. Vi ses så gott som dagligen - att varje dag ta sina mediciner och träffa Lena håller mig på benen..=) Att jag dessutom klarat av att hålla samtliga av hennes krukväxter vid liv under så lång tid är i sig något att fira.

När jag gjorde en av mina resor  till Thailand och var borta lika länge var hon den första jag ringde från arlanda. - Snart är jag hemma , har saknat och älskar dig var ungefär det som sades med tårar i ögonen. Mina reskamrater blev en aning förvånade och lite irriterade över att jag inte berättat att jag träffat någon ny. Vem och vad heter han??? 

Att som singel ha nära vänner som man verkligen älskar och försöker att vårda är inte förunnat alla - jag är välsignad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar