lördag 1 april 2017

Nytt påfund




Jag har senaste tiden uppmärksammat ett nytt fenomen.

Som jag tror att jag tidigare nämnt är jag inte jätteförtjust i att människor pratar SKIThögt i sina telefoner. Hallå, jag försöker tänka här men det enda jag får in i min hjärna är ditt ointressanta prat.

Nu har mobilpratandet nått en ny och ännu värre nivå! Jag undrar om det har med den nya Iphone 7 att göra,eftersom den inte har ett högtalaruttag. Den telefonen kostar ju en rejäl slant så man kanske inte har råd att köpa trådlösa lurar??

Det kryllar av människor som håller sin mobil typ under hakan och pratar med högtalarfunktionen på. WHY????  Om jag tyckte att det var jobbigt att höra en människas prat måste jag nu höra på en dialog!

Tyvärr intresserar det inte mig vad du och din kamrat diskuterar - oftast oväsentligheter men ändå. Jag har ofrivilligt hört allt från prat om respektive, arbetsgivare och jobbiga barn.

Som vän av ordning vill  jag bara säga att OM du har högtalarfunktionen på när vi pratar och det sker på allmän plats - varna mig! Jag vill för det första inte att alla ska höra mina samtal för det andra ska andra slippa höra mina samtal   😛 Det var den funderingen..


Eftersom det idag är första april gjorde jag ett försök att lura mina barn. jag skickade ett sms där jag bad om ursäkt att jag inget sagt tidigare med att de nog redan anat att jag är gravid.........
Dumma ungar som inte gick på det. Det var mycket lättare för typ 20 år sen..

Ha en bra dag - här blir det soffmys och kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar