måndag 24 april 2017

Så många råd











Oj vad många goda råd jag fått för att bli frisk

När jag tar upp de tipsen jag får med min samtalspartner blir hon rasande.

 - Om det va så enkelt hade du ju gjort det!! Vilket förminskande av hur du mår och känner. Fråga nästa gång om vederbörande haft en lång och djup depression
- Visst kan det funka om du tex har en utmattningsdepression eller känner dig lite låg, då kan man klara av att göra de sakerna.

-Tyvärr Anna, De som säger dem sakerna vill garanterat väl men du har kommit alltför nära botten för att klara av dem. Ditt fokus JUST NU är att hålla huvudet ovanför ytan med hjälp av medicin och täta kontakter med mig, din läkare och en psykolog.

På ett sätt känns det skönt, å andra sidan piss. Mao är det här inget quick fix. Det kommer att rinna miljoner tårar till, göra ont , göra mig ännu räddare och vara obehagligt MEN om Gud vill kommer jag ut på andra sidan hel och ren. 💓

När jag får de här goda råden brukar jag ifrågasätta och förklara men...

Jag vill inte höra (säkert många sjuka med mig)


  • Tänk positivt!
  • Ät bra mat!
  • Ta promenader!
  • Livet är tufft - bit ihop!
  • Varför är du deprimerad?
  • Det är bara en fas!
  • Du borde vara tacksam med tanke på allt du har!
  • Äter inte du väldigt mycket mediciner?
  • Du måste bli mer social, umgås med andra och ha kul!

Åhh vad jag önskar att de sakerna skulle fixa min hjärna , är tyvärr beyond that!



1 kommentar:

  1. Det där med att vandra några mil i mina mockasiner verkar inte alltid få folk att, ursäkta ordvalet, shut the fuck up.

    SvaraRadera