torsdag 13 april 2017

Kollegor







Nu blir ett inlĂ€gg om mitt jobb..kul va? 👍

Jag Àr en lipsill. En tvÄÄring som grÄter och inte kan andas. Jag har minne som en 100-Ärig dement.
Jag kan koncentrera mig lika bra som en sexĂ„ring. Jag har fokus lika mycket som en trasig lins pĂ„ din kamera. Jag pendlar mellan skratt och grĂ„t. Jag tappar ord och förklarar i bild och ljud. Jag sĂ€ger fel namn eller hittar pĂ„ om vi ska vara Ă€rliga. Äter tabletter som smĂ„godis..vilket mina kollegor Ă€r fullt insatta i.

Jag Àr skitjobbig som arbetskompis!!!

Att mina kollegor orkar Ă€r ett mysterium. NĂ€r jag kommer storgrĂ„tande pĂ„ morgonen sĂ„ blir det ingen jĂ€ttegrej utan bara ett konstaterande att ok idag Ă€r det en sĂ„n dag. SĂ„ skönt!! De vet att jag avskyr fysisk kontakt nĂ€r jag inte mĂ„r bra eller Ă€r ledsen. De respekterar det - Utom Chefen ibland för att fĂ„ mig att skratta och puttas 😜

NÀr jag inte fattar eller minns Àr det ingen som blir arg, de upprepar och skriver lappar.

Min chef och kollegor talar om för mig hur viktig jag Àr pÄ jobbet - NÀr du inte Àr hÀr saknar vi dig, det Àr inte lika roligt dÄ och du gör sÄ mycket som vi upptÀcker att vi mÄste göra! DU Àr viktig hÀr!

Att bli vĂ€lsignad med en sĂ„n arbetsplats Ă€r inget alla som har en psykisk ohĂ€lsa har. Önskar att det vore sĂ„ för alla! Att alla fick kĂ€nna det jag kĂ€nner varje dag pĂ„ mitt jobb. Viktig och betydelsefull.

Min lÀkare frÄgade hÀromdagen om jag ville bli sjukskriven - NEJ, ta inte bort det enda normala och friska jag har..visst, vissa morgnar Àr det kÀpprÀtt Ät h-vete men jag vet att mina kollegor fattar och det blir ingen big deal att jag Àr lÄg. Faktiskt brukar jobbet lyfta mig och Àr oftast inte sÄ ledsen nÀr jag gÄr hem.

Jag tror att det som fĂ„r mig att gĂ„ dit Ă€r all vĂ€rme kĂ€rlek och humor. Vi bryr oss om varandra.  Vi pratar om allt frĂ„n personliga saker till abstrakt. Lyssnar och försöker förstĂ„.  Trösta om det behövs.

VĂ„r jargong och humor Ă€r sĂ„ lĂ„g, sĂ„ barnslig och dĂ„lig. Kom en dag och hĂ€ng med oss sĂ„ inser ni nivĂ„n😏. I min vĂ€rld Ă€r den alldeles underbar!!!!

TACK L , M, E,och C att jag fĂ„r hĂ€nga med er om dagarna!!!💓

ps Ett litet MEN - aldrig finns det saltlakrits i fikarummet ds



2 kommentarer: