fredag 31 mars 2017

Sociala medier





Jag gillar den sociala tiden vi lever i men ...

Kan vi visa våra fulaste sidor? Kan vi visa när vi betett oss som nått vi aldrig vill kännas vid? Kan vi bete oss illa och få förlåtelse? Får man var helt fel i det samhälle vi lever i? Kan man vara ärlig utan att få skit ?

På instagram Facebook och Twitter läser jag dagligen  om alla lyckliga människor som har så fiiiina vänner och så underbara ungar samt  fantastiska pojkvänner. Fester som är så är så lyckade hela kvällen!

Sanningen är nått helt annat. De fiiiina vännerna kanske pratar bakom din rygg. Dina ungar kanske är jobbiga - och? Din pojkvän kanske ljuger dig full och har det gott med andra? Festen, jag tror att vi alla vet hur en fest kan sluta..

På riktigt, alla vuxna människor - är det inte dax att växa upp? Är det så fult att visa sanningen? Eller....

Jag kan bara utgå från mig själv jag känner inte igen mig. Jag har så många fula sidor som jag visar - tyvärr. Take it or leave it. Jag behöver ärliga människor i mitt liv just nu ,positivt eller negativt på ett vuxet plan. Orkar ni inte? Stick.

Jag köper inte all denna lycka! Varför låtsas vi? Varför vill vi vara en Hollywood film?

Jag är antagligen en mycket sjuk och konstig person. Jag delar framförallt mina dåliga sidor på sociala medier  tyvärr..
Men jag tycker att mina goda sidor är mycket ointressanta Därför det är så tråkigt med det normala - normalt behöver inte diskuteras

När jag berättat sanningen om riktiga händelser har jag fått -  Du är ju sjukare än nån kunnat ana. Jävla idiot!
När jag ifrågasatt om en människa ljugit för mig har jag fått - Ingen skulle bli gladare än mig om du dog!
När jag frågat varför  har jag fått - Jag vill aldrig mer se dig!

Kära läsare - De svar ovan skrivna är inte från tonåringar utan av VUXNA!!

Vad säger man.......... typ......gäsp...är du normal?

Varför ser jag aldrig sånt i sociala medier? Är det kanske bara jag som mött såna  människor?  Jag
kanske lockar fram det fulaste i en människa . Jag vet inte.

Hursom,  Jag låtsas inte - det funkar sällan i längden. Jag orkar inte det....hur det än tas emot.


PUSS

5 kommentarer:

  1. Nä, var och en ansvarar för sin egen trut eller trall på tangentbordet. Åter igen tror jag det handlar om en rädsla. Sopa under mattan. Städa bort och blunda.
    Själv lämnade jag FB en nyårsafton när en nära person la ut en "lycklig sak" som för mig var helt förödande och förkrossande.
    Sociala medier är så skeva. Bra i många fall, men så jädra fel i andra.
    Ett är säkert och det är att det är tydligen fult att vara människa. Tro mig. Drottning Silvia petar oxå näsan. Personer man känner mår skit, men vågar inte berätta av rädsla för att bli stigmatiserade.
    Är det rätt?
    Den som visar sitt "fula jag" kanske bara vill få vara. På samma sätt som ingen ska ha åsikter om vad jag tar på mig på morgonen.
    Så länge jag jag inte medvetet skadar nån förståss...
    Nu fick du upp pulsen på mig Anna! Dags att köra igång den här dan.

    SvaraRadera
  2. Hög puls är bra mellan varven kära du =). Klok är du och dessutom min vän! WIN WIN! Puss

    SvaraRadera
  3. Puss på dej me <3

    SvaraRadera
  4. Kloka kvinnor har talat! Förstår att du blir trött på förljugenheten son syns så väl på sociala medier. Jag har varit trött på sånt IRL i hela mitt liv tror jag ��
    Jag tror att det är fler än jag som tänker att en person som blottar det fula är modig. Ärlig och modig. Och det känns väldigt skönt ❤
    Lyssna inte på idioter som inte tål att du är ärlig!

    SvaraRadera