torsdag 2 mars 2017

Multitasking










Vad är det som händer med mig?

Inte är det konstigt att man känner sig stressad och trött mellan varven.Hjärnan går på högvarv!

Det här med att göra en sak i taget är en bra tanke men jag lever ju inte efter den.

Här följer några exempel:


  • När jag lagar mat, diskar jag  OCH ser tv på paddan samtidigt.
  • När jag ser på tv, messar jag OCH städar samtidigt.
  • När jag gör mina behov på toa,löser jag korsord OCH städar samtidigt.
  • När jag bloggar, dricker jag kaffe OCH lyssnar på p3 samtidigt.
  • När jag handlar mat, lyssnar jag på pod OCH läser inköpslistan samtidigt
  • När jag duschar , ser jag tv och skurar golvet eller avlopp samtidigt
Vad handlar det om egentligen? Att jag vill vara effektiv? Att jag inte orkar tänka på väsentligheter? 

Inte är det konstigt att man går i terapi. Måste göra ett experiment framöver - prova EN vecka där jag är här och nu samt gör en sak i taget. Jag menar, det måste ju gå utan att man blir tokig eller dör??

Det lär visa sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar