fredag 3 mars 2017

Country









Nu ska jag trampa in på känsliga tassemarker....

OBS!! Är du ett countryfan och inte vill bli irriterad ska du kanske scrolla vidare. DOCK är det jag skrivit med ironi och (min sjuka) humor med glimten i ögat 😊

Jag älskar musik i nästan alla dess former. Men det finns en musikgenre jag nog aldrig kommer att förstå, men man ska ju aldrig säga aldrig....

COUNTRY! Vad är det ? Musik i mina öron är det banne mig inte. Country är lika dåligt som jazzfusion - jag blir bara irriterad, stressad och får klåda.
Tipsa mig gärna om nån countrylåt som är bra!!!! Rätt vad det är så kanske jag ändrar åsikt bara sådär?!

Ungefär såhär tänker jag.Gillar man country:

  • Har man iallafall en cowboyhatt och ett par boots i sin ägo
  • Dansar man linedance
  • Gillar man kläder/väskor med såna där fransar som hänger både här och där
  • Kokar man sin egen sprit
  • Kör man bil med flak alternativt en Volvo av äldre modell
  • Gillar man sydstadsflaggan och hängselbyxor
  • Gillar man vapen

Som sagt, jag tassar nog på en och annan banjospelares tår  nu 😂😂



Nu ska inte jag sitta på mina höga hästar och vara ironisk .  De band som ligger mig varmt om hjärtat är Kent ( med sångaren Jocke som sjunger så otydligt) och Coldplay (med sångaren Chris Martin som varit gift med Gwyneth Paltrow )

Gissa om min  musiksmak har diskuterats och hånats ,men visst är det skönt att vi är olika?


 Hur skulle annars hela världens människor få plats på Coldplaykonserten i Göteborg ?









3 kommentarer:

  1. 😂😂😂 håller med om allt förutom Coldplay. Tycker Chris Martin borde se över sina polyper. Byt ut Coldplay mot Metallica eller Pink Floyd så är du förlåten😜
    Vad gäller country så kan de som är frälsta titta på Bo Burnhams tolkning och sedan förklara sig...
    https://m.youtube.com/watch?v=stVNdLmKGYw

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHAHAHAHAHA Åh vad jag älskar dig och din humor!! PUSS

      Radera
  2. Men ahh.. jag älskar ju country!! =) Nicke har tagit efter ;)

    SvaraRadera