lördag 18 mars 2017

Problemlösning








Det finns en sak som jag tycker är svintråkigt!

Att trängas med andra människor på stan. Jag avskyr att springa i affärer - jag måste nog ha en manlig gen nånstans...

Tyvärr MÅSTE man ju ibland handla mat eller annat viktigt - man kommer lixom inte undan.

För att underlätta det för mig tänkte jag att vi kan införa några enkla förändringar för stadskärnan.


  • OM nu absolut fjortisar måste vara på stan så ska de inte gå i klunga, skrika, eller låta överhuvudtaget! De har väl läxor att göra?! Detta gäller framförallt tjejer. Killarna tjuvröker utanför Donken - vilket iofs oxå är ett otyg 

  • Pensionärer kan göra sina ärenden tidigt på morgonen - de kan hänga på butikernas lås så de har hunnit hem innan jag kommer. OM de nu måste handla samtidigt som mig så måste dem lämna eventuella  rullatorer hemma, lära sig att gå fort och vara betydligt snabbare i kassan när de ska betala. Tro dessutom inte att ni alltid har rättigheter bara för att ni är gamla,

  • Barnföräldrar är oxå ett jobbigt gäng. Lämna barnvagnar, skrikiga ungar och ge fasen i att stå i vägen hela tiden. Att dessutom gå med sin väninna som även hon är barnledig är ett stort nej!! NI TAR PLATS!! Gå med barnen i skogen istället - där är aldrig jag!


Jag tycker att de ovanstående  reglerna låter kloka och fullt genomförbara. Har någon invändningar så kontakta mig. Vill ni mot förmodan veta vilka dagar och tider ni ska hålla er undan från stadens affärer går det oxå bra att kontakta ovan nämnda.


MVH Stadsfascisten  =)

2 kommentarer:

  1. Hi, hi, skulle kunna vara jag som skrev det. �� ❤️
    Maria

    SvaraRadera
  2. Haha.....lämna in till kommunen som ett medborgar förslag?!

    SvaraRadera