söndag 12 mars 2017

Livrädd






Jag känner att den är på väg.

Den kryper närmare och närmare.

Hur jag vet det? Jag känner det i magen. Nej nej nej nej. Jag vill INTE!!

Kan inte sitta still, vankar av och an. Tankarna snurrar.

PÅ med ytterkläder och ut med Elsa...

Tårar, Ingen får se mig såhär.

In igen.

Mer ont i magen.

Känner hjärtat på huden.

Andas snabbare och snabbare. Får nog en hjärtattack nu.

LIVRÄDD!!  För vad? Ingenting, men min  kropp och mina tankar har nu tagit över!

NU dör jag! Den här gången gör jag det.

Kan inte andas.

Kryper ihop som en boll på golvet och gungar mig själv

Jag ger upp, höjer vit flagg och tar en tablett.

Vet att de inte är bra, vet att jag inte borde men vet samtidigt att NU finns inga andra alternativ.

Ett snäpp till i rädslan och jag blir knäpp på riktigt.

Inlåst som en riktig dåre - helt sjuk i huvet!

Andas andas andas...

Det ebbar sakta ut.

Så trött och besviken på mig själv som inte har förmågan att styra  upp mig själv  utan medicin..

Men jag överlevde den här gången oxå trots allt.




6 kommentarer:

  1. Det är viktigt att ta medicin, inget att skämmas för!

    SvaraRadera
  2. Hade du varit besviken på dig själv om du hade allergi och blev tvungen att ta betapred?
    Tänk samma❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste försöka tänka om även om det inte är lätt ❤

      Radera
  3. Tänker som Lena. Medicin är bra, därför finns den. Din medicin är ju livsavgörande för dig på samma sätt som andras mediciner är livsavgörande för dom. ❤kärlek❤

    SvaraRadera