lördag 4 mars 2017

Tant Anna









Jag inser mer och mer att jag har blivit en tant

Följande text är min åsikt och min sanning kanske ingen annans 😃


Jag ser mer och mer kvinnor som beter sig som och vill se ut som tonåringar.  Det är absolut inget fel med att ta hand om sig själv och bara för att man fyllt 40 behöver man inte klä sig i städrockar av polyester, lägga håret hos frissan en gång i veckan och gilla antikrundan.

Nä. det jag upptäckt är att jag tror att många kvinnor får en 40+ kris. Men va fan är det för fel med att fylla 40? Shit vad mycket erfarenheter man har och i och med det. Så mycket man upplevt och gjort. Så många misstag som man förhoppningsvis aldrig gör om. Så mycket dumt man sagt och gjort som gjort andra ledsna, förhoppningsvis har det gjort en mer ödmjuk och empatisk
Man borde väl vara lite tryggare i sig själv när man är 40  än när man var tonåring? Varför vill man då försöka bete sig och se ut som en sån? Det är sorgligt och beklämmande.

Exempel 1; Vuxna kvinnor som lägger ut sina bröst ( upptryckta och ihoptryckta för för att ingen ska se hur hängiga de blivit med åren och ev barnfödslar) till alla som vill se   Varför????? Hallå, har du ingen hjärna att visa upp istället? Skriv nått genomtänkt och intressant! Visa den intelligens som jag vet att du besitter. Jag drar paralleller till männens dickpics ,de är inte gulliga! Lägg ner!

Exempel 2 . Kvinnor som använder sig av alldeles för många filter på sociala medier. Snälla du,  Vi vet hur du ser ut - med rynkor och skavanker - och det är helt ok!!!!Du är inte 15 år längre det är bara att gilla läget Vi blir alla äldre - bara att inse!

Exempel 3. Stora tatueringar av ex dödskallar.på 40+ kvinnor  Fattar inte! ärdet tufft - NÄE! Är det snyggt? - NÄE  Kommer folk att se dig som yngre? - NÄE ,( möjligtvis är den reaktion du får att du är en aning patetisk.osäker och  tragisk.)


Jag säger inte att när man passerat 40 är det lika bra att lägga sig ner och dö MEN vad är det för fel med att bli äldre? Att hela tiden försöka stoppa sitt åldrande är lika omöjligt som att få Jimmie Åkesson att inse att han är rasist.

Nä hörrni 40+ kvinnor! VI kan banne mig visa att vi har både hjärna och hjärta utan att bete oss som hormonstinna tonåringar!!!! Jag vet att vi har så mycket innanför pannbenet!!! Låt ungdomarna ha en del av sina påhitt ifred - vi vuxna ha ha våra!


OM jag mot förmodan skulle föröka vara mitt 15åriga jag igen - snälla SKJUT MIG!!!

NJUUUT av helgen nu alla !!

4 kommentarer:

  1. Lyssna nu på tant Anna. Det hon säger är sant.
    En fråga. Vem försöker man lura med filtren? Jag tror man kan dra på sig en ARN-anmälan för vilseledande marknadsföring.

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHAHAA Tror jag med - ALLT du tror ÄR sant!!! Puss

    SvaraRadera
  3. Håller med dig fullt ut! Tycker det är patetiskt hur vissa i vår ålder "spökar ut sig" och "spacklar upp sig" i hopp och tro att de fortfarande är 25! Man behöver inte göra sig äldre än vad man är, men inte över 20 år yngre heller!

    SvaraRadera