söndag 19 mars 2017

Skäm bort dig själv!!









Nu är tiden kommen!

Nu är det hög tid att börja göra saker för min egen skull . Prioritera mig själv. Skämma bort mig själv helt enkelt.

Att göra saker för sig själv behöver inte kosta en spänn! Självklart finns det må bra saker som kostar oxå men långt ifrån allt!

Att tillbringa en kväll med en bra bok - en sån där bok som man bara försvinner in i. Som förflyttar mig till en helt annan värld och tid. Alla tankar är som bortblåsta. Total fokus på det man läser.Det är ett sjukt bra skämma bort sig tips!

Solen! Ljuvligt att den börjat visa sig.( dock ser man hur skitiga fönster man har - med det är därför man har persienner?) Solen har varit så efterlängtad, den här vintern har varit så mörk och oerhört lång.  En kopp kaffe i solen och bara vara gör gott. Håller tummarna att den här våren och sommaren kommer att bjuda på många tillfällen att njuta.

Att göra en hårinpackning är vardagslyx för mig, att gnussa in olja i torra toppar , att smörja in ansiktet med en över natten mask är ljuvligt MEN det finns nått som är ännu bättre - Att nyduschad krypa ner i en renbäddad säng - det slår det mesta.

Jag har investerat i hudprodukter för min ökentorra hud. Första gången på länge som det inte svider när jag duschar eller smörjer in mig.En sån bra känsla. Kostar en del men är sjukt dryga så i slutändan blir det samma peng. Att de dessutom får min hud att le  är inte fy skam!

Lösa korsord. Finns det nått mer meditativt? Ljuvlig sysselsättning!

Att se en bra film i soffan med Elsa på magen och en kopp kaffe hamnar på topp 5.

Älven. Snart har det förhoppningsvis tinat så man kan ta Elsa, kaffetermos och filten dit. Att bara sitta där och tomglo är underbart! Blir man trött kan man tjuvvila lite =)

Nä hörrni nu ska jag gå till tvättstugan och tvätta bla mina sängkläder - gissa vem som ska njuta i sängen ikväll?

Skäm bort er nu Alle leute!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar