fredag 17 mars 2017

Fredag kväll





Fredag! Den dag de flesta längtar efter.

Även jag kan tilläggas. Längtar hela veckan!

Fredag kväll kryper på - Åhhh vad jag vill umgås med mina kloka vänner och tramsa på  krogen!!

Fast nä.. Jag vågar inte.Jag är en fegis.

De som känner mig skulle inte klassa mig som en fegis men nu är jag det.

Senaste gången jag gick ut på krogen var den 4 december - samma kväll som jag försökte avsluta mitt liv. En kväll som började helt normalt men krossade mina barn. Tvångsintagning och en oerhörd ångest.

Hursomhelst  så vet jag inte om min rädsla har med  att göra, jag  tror inte det.Jag är helt enkelt livrädd att tappa ansiktet, koncepten och kontrollen. Jag vill inte skämmas över den jag faktiskt är.

Det finns vänner som jag känner mig trygg med på krogen . Men vill inte att de ska vara barnvakt eller skämmas för mig.

Tänk om jag börjar stortjuta? Börjar prata om existentiella saker som ingen förstår och som jag har en förkärlek till när livet är piss? Tänk om jag inte har kontroll över mig själv. Tänk om nån tycker att jag är konstig? Tänk om jag dricker för mycket, går hem och tar mitt liv? Tänk om jag möter nån jag har kontakt med  från psyket? Tänk om jag helt enkelt skämmer ut mig? Tänk om jag upplevs som konstig? Tänk om jag träffar gamla vänner som inte känner min sjukdomshistoria och jag måste spela apa?

Inte värt att riskera. Jag blir hemma ( ännu en fredag) med Elsa och tv:n. Tro inte att det är ett offer eller jobbigt för mig! Jag mår gott med henne och känner mig så trygg! Bra eller dåligt? Ingen aning.

Jag hoppas att den som läser det här vågar gå ut och vara sig själv.

 Ha kul och spräng de mentala gränserna som vi många har!


Jag kommer efter er om ett tag


PUSS .


4 kommentarer:

  1. Jag stannar hemma och är mig själv!
    Sen hoppas och tror jag att om du väljer att gå ut en dag, och det visar sig att det inte funkar, att vi, dina vänner, hjälper dig upp! Oavsett hur stort hål du trillat i!
    Vi finns för dig! Dags att ge tillbaka!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Älskade vän. Om du visste vad de orden är viktiga för mig! Love you! ❤

    SvaraRadera
  3. Älskade Anna. Du är en av få jag känt att jag kan vara mig själv med. säger det igen. Sluta aldrig vara Anna. Hjärta smärta sorg och humor.

    SvaraRadera