måndag 2 maj 2011

Tv-reklam

Den mesta reklamen på tv är ju rent ut sagt TOKDÅLIG!!

Jag kan faktiskt inte komma på en enda reklam som tilltalar mig det minsta. Mitt största hatobjekt just nu är "dubbad" reklam, oftast tysk diskmedelsreklam eller skurmedel. Nån hurtfrisk kvinna (vars läpprörelser inte stämmer med rösten) som verkar bara älska att städa och det blir sååååå rent...Eller den där brandmannen som "spolar" i halsen på killen med sura uppstötningar?! VILKEN reklambyrå kom på den??

ÖoB:s buskisliknande reklam får mig att ta fram skämskudden. Sen undrar jag hur många miljarder Foppa fick för sin  töntiga risifrutti reklam, nån som vet??  Jag hoppas att Henrik Lundqvist fick betalt av Head and shoulder så han klarar sig för resten av livet  - så dålig att jag trodde först att det var ett skämt!! Glenn Hysen och den där tysktalande kommentatorn är ännu några sportprofiler som ska få oss att konsumera mera. Vilken sportkändis får vi se framöver i reklam mot flytningar eller något annat trevligt?

Däremot ska jag nog köpa hem en årsförbrukning av bindor.Ingen reklam förespråkar lycka, självförtroende, goda dofter, frihet och energi som reklamen för bindor...

Det kanske är bindor  som ska göra mitt liv fullständigt????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar