onsdag 18 maj 2011

Själaglad


Tack gode Gud att man fått förmågan att skratta åt det lilla.

Dåliga ordvitsar som kan få mig att skratta käken ur led:
  • Bananfröken till sina elever: TYST i klasen!!
  • -Är det din långe son som har hudbesvär?  - Näe, det är min kortison.
  • I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomy.
Oja, jag vet att de är urkassa men, vad hjälper det? Jag skrattar likafullt!

Sedan hade min intelligensreserv till dotter  ett väldigt smart uttalande igårkväll (IGEN) vilket även det fick mig att skratta hysteriskt:

Enligt en amerikansk TOKpastor kommer jorden att gå under nu på lördag. Allt kommer att ta sin början vid 18 tiden cet med jordbävningar och döda som väcks ur sina gravar. Min dotter vill ogärna dö på lördag så hon har tillsammans med kusinen funderat ut hur de ska överleva. 

 - Jag ska gömma mig i en brunn i marken! säger min underbara unge, varpå kusinen svarar
- Mäh, då är du ju i jorden och kommer att gå åt i jordbävningen.
- Men vadå,  i brunnar finns det ju ingen jord och jag ska INTE vara i en A-brunn för det betyder otur!!

Skratt gör underverk för en frusen själ....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar